söndag 10 juli 2016

På tur till Alicante

Castillo de Santa Bárbara
"Blev det någon utflykt då?" undrade svägerskan. 
Jodå, vi gjorde en dag i Alicante tillsammans med vännerna. Ville ju gärna bjuda dem på den magiska utsikten från Castillo de Santa Bárbara. Vi trängde därför ihop oss i vår hyrda sjusitsiga Opel Saphira, lämnade Villamartin och drog ut på äventyr. 

Framme i Alicante parkerade vi i hamnen. 

Sedan började den svettiga klättringen 167 meter över havet. 

Eller inte... 
Det går alldeles utmärkt att åka hiss nästan hela vägen upp till toppen och det är att föredra en varm dag i juni. Väl uppe blev det en hel del fotande. Av den hisnande utsikten tappade jag självinsikten och råkade ta en selfie. 

Pinsamt!
Men det bjuder jag på denna gång :-)
Fokusera dock på bakgrunden. Det var den jag var ute efter.

Sen kom jag på att det var bättre att låta de andra modella för att fånga vyerna.

Kolla vad fint det blev!



 















Väl nere i stan igen ägnade vi oss en del åt "planlöst irrande", som vännen F uttryckte det. Somliga av oss passade också på att prova solbrillor. Det blev dock ingen affär. Konstigt ;-)


Väl hemma från vår utflykt till Alicante var vi nöjda och rätt trötta.

Middag och kvällsmys på takterrassen orkade vi dock absolut med.


1 kommentar:

  1. Härligt! Lät som en riktigt perfekt utflykt.

    Och solglasögon är så viktigt för att skydda ögonen. En del av er var duktiga och tänkte på det där med hatt, jag är så dålig på det!

    SvaraRadera