tisdag 7 mars 2017

Vårkänsla

Rapporter med obarmhärtiga bildbevis sköljer just nu över mig. Sol och sommarvärme över Orihuela Costa! Färgsprakande blomning! Stränder som vaknar! Avslappnade ansikten under skuggande hattar och PANG så slår min längtan ut i full blom!

Blir plötsligt småirriterad och rastlös. Blänger på snön som trots allt gör sitt bästa att gnistra sådär norrländskt vårvintervackert. Men jag vill inte gräva ner mig i någon snödriva. Längtar inte ut på isen. Skulle helst bara vara där, i mitt Villamartin. Lapa sol på takterrassen utan dunjacka och vantar. Byta ut eftermiddagskaffe med dopp mot bubblig Cava och kallskuret.
Det ljuvaste livet.

Har tänkt hela vintern att jag ska plocka ut bilder från höstens fina spanienturer och skriva lite men har inte varit tillräckligt inspirerad. Känns dock som att det är dags nu. Får bli morgondagens lilla projekt. Kan funka som terapi i längtans tider.




2 kommentarer:

  1. Ja, just nu är det riktigt härligt! Vi hade 25 grader, rätt behagligt att stå vid grillen då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart! Fick alldeles nyss morgonrapport från vänner i Los Dolses som satt på altanen och åt frukost. Temperatur 19.4 grader redan vid niotiden. Andarna vaknar till liv :-)

      Radera