onsdag 17 februari 2016

Förberedelser

Flygbiljetter bokade! Till riktigt bra pris. Uppdaterade pass till alla i familjen uthämtade! Ledighetsansökan beviljad! Parkering på Arlanda bokad! Väskan packad och ompackad i huvudet flera gånger om. Allt som skulle kunna strula till det är fixat. Eller? Nu följer jag hursomhelst dagligen och förhoppningsfull väderleksrapporterna från Torre. Snart sträcker de sig ända in i mars och förutspår vårt sportlovsväder. Tänker att dunjackan får stanna hemma men kommer nog att ta fram vårditon. Lite, lite tidigare än vanligt. Inte mig emot :-)

Förra året vid den här tiden bokade vi också flyg till Alicante och då även hotell i Torrevieja. Vi hade aldrig varit på Costa Blanca tidigare och det vimlar inte av hotell i Torre. Efter en del sökande blev det ändå Hotell Masa. Fint läge nära La Mata och med magisk utsikt över Medelhavet. Vår plan var att ta en långhelg, bara mannen och jag och spana in områden vi promenerat i. I Google Maps :-) Jo, jag hade dristat mig till att boka visningar med Skandiamäklarna och Fastighetsbyrån. Vi ville ju bilda oss en uppfattning om olika typer av objekt. Vi hade bara börjat drömma, bara så smått börjat fundera på framtiden. Köp stod inte på dagordningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar